Notificacions electròniques AEAT durant les vacances
El sistema de notificacions electròniques obligatòries és un procediment establert legalment que determina que algunes persones i entitats tinguin que rebre per mitjans electrònics les comunicacions i notificacions que es realitzin, entre d’altres administracions públiques per l’AEAT.
Les persones i entitats obligades a rebre les comunicacions per aquesta via són les següents:
- Societats Anònimes (NIF lletra A) i de Responsabilitat Limitada (NIF lletra B)
- Persones jurídiques i entitats sense personalitat jurídica que no tinguin nacionalitat espanyola (NIF lletra N)
- Establiments permanents i sucursals d’entitats no residents (NIF lletra W)
- Unions temporals d’empreses (NIF lletra O)
- Agrupacions d’interès econòmic, Agrupacions d’interès econòmic europees, Fons de pensions, Fons de capital risc, Fons d’inversions, Fons de titulització d’actius, Fons de regularització del mercat hipotecari, Fons de titulització hipotecària i Fons de garantia d’inversions (tots ells NIF lletra V)
- Contribuents inscrits en el Registre de Grans Empreses
- Contribuents que tributin en el règim de Consolidació Fiscal de l’Impost sobre societats
- Contribuents que tributin en el règim especial del Grup d’Entitats de l’IVA
- Contribuents inscrits en el Registre de devolució mensual de l’IVA (REDEME)
- Contribuents amb autorització per presentar declaracions duaneres mitjançant el sistema de transmissió electrònica de dades (EDI).
- Des del 2 d’octubre de 2016 s’afegeixen altres obligats, com les entitats sense personalitat jurídica, com per exemple qualsevol comunitat de béns, una comunitat de veïns o bé una herència jacent, així com a professionals amb col·legiació obligatòria, entre d’altres (revisat a 02/10/2016).
Per aquests, l’AEAT crea una direcció electrònica habilitada (DEH), que ve a funcionar com una adreça de correu web on per accedir-hi cal un certificat electrònic o bé apoderar expressament a un tercer per que ho faci en el seu nom com podria ser Contem assessors.
Per tant, la notificació electrònica passa a ser la forma habitual de notificació de les actuacions de l’Agència Tributària. Els efectes de la notificació a la DEH es produeixen en el moment de l’accés al contingut de l’acte notificat, o bé, si aquest accés no s’efectua, pel transcurs del termini de 10 dies naturals des de la seva posada a disposició en aquesta adreça electrònica. Transcorregut el termini indicat, la notificació s’entén practicada i així constarà en la bústia electrònica.
Per tant cal accedir periòdicament, com a mínim un cop cada 10 dies, a la bústia de notificacions de la DEH. Tot i així l’AEAT permet determinar un màxim de 30 dies de cortesia anuals en els quals no es podran enviar notificacions ni comunicacions a la bústia. Aquests dies de cortesia s’hauran de sol·licitar amb un mínim de 7 dies d’antelació, per tant, ara que estem en un mes de vacances generalitzades, és recomanable determinar els dies de cortesia o bé apoderar-nos per tal de d’alliberar-se d’aquest problema i tenir la tranquil·litat que en farem una gestió eficient de les mateixes. Si desitja aquesta última opció pot contactar amb nosaltres.