Venda de cartera de clients
En les vendes empresarials, és habitual que comprador i venedor acordin que el preu final s’ajusti en funció dels clients que es mantinguin o en funció de la facturació dels anys següents.En aquests casos, el venedor haurà de declarar en el seu impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) de la següent manera:
- En principi, l’exercici en què es produeixi la venda de la cartera haurà de declarar en el seu IRPF el benefici total que preveu obtenir, i posteriorment fer les correccions precises en funció dels cobraments realment rebuts (mitjançant declaracions complementàries o rectificatives).
- No obstant això, si transcorre més d’un any entre la data de la venda i la data del darrer pagament (cosa habitual), hi ha una alternativa més senzilla: podeu optar per declarar la transacció com una venda a terminis. D’aquesta manera, podreu declarar el benefici en l’IRPF dels exercicis en què els aneu cobrant, evitant així haver de rectificar la declaració de l’IRPF de l’any de la venda.
Pel que fa a l’IVA, en el moment de la venda, la factura s’ha d’emetre segons el preu final que s’espera obtenir, sense perjudici de les factures rectificadores que procedeixin segons els ajustos realitzats a l’hora de fixar el preu final.També s’ha d’analitzar si l’operació està o no subjecta a IVA, ja que si es ven un negoci en operació —i no només la cartera de clients—, l’operació no estaria subjecta a aquest impost.
Si us esteu plantejant comprar o vendre un negoci, vingueu a veure’ns. Els nostres professionals analitzaran l’operació i us indicaran com optimitzar els vostres costos fiscals.